Lördag 3/1-2009

Sitting in an english garden waiting for the sun.
If the sun don't come, you get a tan
From standing in the english rain.
I am the eggman, they are the eggmen.
I am the walrus, goo goo g'joob g'goo goo g'joob.

Expert textpert choking smokers,
Don't you thing the joker laughs at you?
See how they smile like pigs in a sty,
See how they snied.
I'm crying.



Idag sov jag till 14.30, välbehövligt och SÅ underbartttt!! Hade sovit typ 4 h varje natt den här veckan så det var på tiden. Kylan blir värre och värre för varje minut som går, nu är vintern här på riktigt. Som alla taggat! Inte... Varför folk  vandrade uppåt och bosatte sig i Sverige (speciellt i norra delen..) från första början är och förblir en gåta för mig. Det är ju fan ologiskt att vilja bo på ett ställe som man faktiskt dör på om man är ute en natt lättklädd. Plus att det 3/4 av året är jävligt ont om grödor och sånt som människor lever/levde av. It makes no sence. Men nu när vi väl bor här får vi bita ihop helt enkelt. Samt förfrysa händerna när man tar av sig vanten på promenaden för att svara i mobilN. (Vantar är för mesar ja, men det finns gränser)

Tredje dagen av det här året är här, och jag har redan upptäckt den första "nya" artisten/bandet för mitt musiklyssnande, nämligen Frida Hyvönen. Och ja, hon har hållit på ett tag, men jag har liksom aldrig kommit för mig att lyssna på henne förren nu. Jag gillar singer/songwriters överlag så så blev det även med henne. 2008 hittade jag massa musik, och det är så underbart att upptäcka ny musik! Det är som en alldeles speciell, asnice present som varar livet ut typ. Lykke Li, Bob Dylan, The Knife, Rolling Stones, Pink Floyd, Ane Brun och Janis Joplin är några av de som jag börjat lyssna riktigt mkt på under 2008. And it's so niiice. Beatles är såklart alltid nummer ett i alla kategorier oavsett vad, men jag älskar att lyssna på blandad musik. Man skulle bli less av att bara lyssna på en genre. Därför lyssnar man på alla! Eller många iaf :) :) :)


Den här LP'n införskaffade jag mig på Garageland Records (på Västra Esplanaden) i veckan för ynka 10 riksdaler. Jag tycker omslaget är så vackert, kärleksfullt. Förmodligen en av, om inte det allra sista som John Lennon gav ut innan han mördades, eftersom det står på baksidan att den är utgiven 1980...

Hade trevligt igår iaf, fast synd att Emma, Elin och Jessica inte kom :( Men på söndag, då jävlar blire guitar hero för hela slanten på teg! Alla måste komma. Jag har fortfarande inte insett hur långt det här lovet verkligen är! Vi midgårdselever börjar ju inte förren 12/1, och det är skitlångt bort ju! Känns skönt att få vila upp sig ordentligt, och umgås med alla som man träffar så sällan när man är upptagen av skola 24/7. Nästa vecka ska jag iaf träffa Linnéa.M nån dag, umgås med Hillevi som jag inte träffat själv på 1 månad seriöst (hon jobbar ofta och båda två är upptagna när den andre har tid...), äta middag + se film hos mina bröder nån kväll as usual, HA KLASSFESTTT som jag taggar mkt! Sen ska jag självklart träffa alla andra underbara personer som jag inte nämner här pga att vi inte bestämt vilka dagar osv. Men ödet har bestämt att vi ska ses iaf! Angående klassfesten så är det verkligen på tiden, vi har ju ändå gått i samma klass i 1½ år nu. It will be fuuuun, hoppas många har tid bara. Och Hanna The Man, om du läser det här, hoppas du har det riktigt trevligt i Suomi :) Och att det inte är lika cpkallt i Närpes som i Umeå.

Nej, nu vill jag att bror nr 1 ska komma hem med matN så jag kan laga den (min far fortfarande i Sthlm hos sin tjej), fan vad gott det ska bli! Sen ska jag glida vidare till Linnizz och chillaaaa, chi-chillaaaa. Det blir N-I-C-E. Nu jag gå snart ska.

P.S Igår satt jag uppe halva natten och strukturerade upp min mp3, gjorde mappar till alla artister så att man slipper bläddra genom hundratals låtar för att hitta en låt, nu kan man bläddra mellan mappar vilket tar ungefär 1000 ggr mindre tid. Det var värt besväret och nu gillar jag världens bästa uppfinning ännu lite mer. D.S


Byeee

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tycker det är asroligt att du har så mycket att berätta om typ 2 dagars tid :P

2009-01-04 @ 23:45:45
URL: http://Walkingourway.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0