Torsdag 8/1-2009

We would be warm below the storm
In our little hideaway beneath the waves
Resting our head on the sea bed
In an octopus' garden near a cave

We would sing and dance around
because we know we can't be found
I'd like to be under the sea
In an octopus' garden in the shade

Well well well, hello there! Till er som mot förmodan råkade kika på ett fucked up inlägg tidigare ikväll: visst var det det bästa jag skrivit? Er som inte hann göra det: Too bad for you, ni kommer aldrig få det heller, 'cause it's gone. Trevlig kväll iaf, med trevliga män i skor (ja, people duvet). Trots att det var några som inte kom på klassfesten (vi blev fler efter ett tag) av diverse skäl så blev det askalas ändå. Lite mysko bara när Lips (samma sorts spel som singstar, fast mycket häftigareeee yeah visst är det så) kom upp med texten till The Ring Of Fire, en manga/animefilm rullade som bakgrund och In Bloom ljöd ur högalarna. Då blev jag confused. Men spelet ville väl ha lite kul också kanske. Eftersom saker och ting sällan blir som man tänkt sig så for vi på en fest på V.Ersboda senare under kvällen. Det var trevligt. Skåningen på Statoil var för övrigt riktigt kul, hon trodde att Simon var fransos och hade det riktigt svårt att förstå vad vi menade när Hanna skulle be om en liten påse med salt. Hon var chill ändå, le mot världen och världen ler mot dig heter det ju.

En sak jag aldrig kommer komma underfund med är hur hundar har energi för att vara så övertaggade hela tiden? Det borde inte kunna rymmas i så små kroppar. Söta är de ju alltid iaf (och ja jag brukar ibland utge mig för att halvhata hundar lite, men så är inte fallet. Kan dock störa mig på vissa hundägare ibland. Men det är en annan historia), och oftast vänliga. Jag håller tummarna för att E&E får som dom vill :) Fick en härlig nattpromenad (jag ÄLSKAR natten) tillslut och det var bara nice. Det är något speciellt med natten, det är som en annan värld på nåt sätt. Det bästa med sommaren är ju lätt (om man bor här i Norrland dvs) de svala, ljusa sommarnätterna. Är det inte underbart att cykla hem, en riktigt lång bit, med asnice musik i mpthreen, glida genom dimman som är permanent på mariehemsängarna och njuta av folktomheten. Lite så vare nu, bortsett från att det var mörkt, stjärnklart, snö, jag gick istället för att cykla. Men med samma brist på människor och samma bra musik. Det är bara så det är, jag är och förblir en nattmänniska. Varför tror du jag annars sitter och bloggar halv fyra på natten?



Btw, det satt fint att insändaren kom med i VK. Av egen erfarenhet så vet jag att alla som läser tidningen aldrig lusläser Ordet Fritt sidan varje dag, därför tipsar jag om det. Del 2, s. 43. Ett svar på en annan persons insändare. Blev förvånad över hur snabbt det gick; skickade in den i onsdags på eftermiddagen, och en dag senare kom den in. Produktiva är dom sannerligen. Jag tror att det är kul att jobba på¨en tidning faktiskt. Självklart finns det mängder med arbetsområden, och jag kan inte just nu peka ut något specifikt. Men rent allmänt, kul att jobba på tidning. Inte VF dock, till den säger jag: Stick va. Fort!

Imorrn ska jag på stan med mamma för första gången på cplänge. Det blir mys, och lunch på Eurasia, Mmmm. Sen på eftermiddagen ska jag förmodligen fara på födelsedagsfika hos Linn.K i min klass, eftersom HON FYLLER 18 IDAG! GRATTIS :) :) :) Happ, för mig är det väl bara cirkus 43 veckor kvar då. Helvete. men det blir nice.

Nu ska jag gå och lägga mig och sova så jävla gott. Ett tips: försök inte vända på dygnet med 6-7 h på en gång, det ffunkar inte. Provade igår och jag låg fan vaken i 3 h. Nu försöker jag vända med lite mindre extrem marginal. Good night sleep tight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0