Onsdag 21/1-2009

Wednesday morning at five o'clock as the day begins
Silently closing her bedroom door
Leaving the note that she hoped would say more
She goes downstairs to the kitchen clutching her handkerchief
Quietly turning the backdoor key
Stepping outside she is free.

She (What did we do that was wrong)
is having (We didn't know it was wrong)
fun (Fun is the one thing that money can't buy)
Something inside that was always denied
For so many years. Bye, bye
She's leaving home. Bye, bye


Well hello there! Chill att börja 12.10 idag. Nice KuHiföreläsning om musikhistoria, sen gick det utför på matten. Genomgång HELA lektionen (Hela!!!!!) och det är totalt omöjligt att kunna koncentrera sig mer än tre sekunder (har inte koncentrationssvårigheter är bara ointresserad). Det skulle kunna uppfattas som ett problem men jag chillar istället för att oroa mig. En eloge till alla er som fått G eller mer (MVG!) i Matte B. Ni är så jävla smarta. Bara så ni vettttt.

Taggar imorrn då jag kommer att spendera 12 h i sträck  på skolan, ändå kul!!!! Hmmm, nej, men vad gör man då alla nior ska komma och kika på gymnasiet (inte många som orkar ta sig uppför bildens hemska trappor dock, så därför är  vårat närvarande vid skolan egentligen ganska meningslöst). När jag var på den där öppethuskvällen på Midgård i nian så kollade jag inte på Bild&Form av nån anledning. Jag kollade fan på Arena och massa andra linjer som jag inte ens ville gå (?), relativt onödigt kan tyckas. Aja taggar en sak på riktigt imorrn iaf och det är att våran fotokurs (obligatorisk för bildprogrammet) börjar imorrn, och läraren jag ska ha är tydligen bra så det känns finfint!! Ska bli asduktig på att fota nu. Har nyligen fått veta att pappa var fett intresserad av foto förr, hade analog systemkamera och mörkerrum hemma osv, så kanske att jag har gener för fotografi? Hur som helst så utveklas man ju alltid inom allt egentligen so it's gonna be a lot of fuuun, yes indeed it will! Synd dock att tiden nu är förbi då man hade lediga torsdagar ofta .... :( De behövdes

Dubbeltydig som jag e så var jag på Myrorna idag trots att jag snackade skit om det på min blogg igår. Kupan var dock stängt så därför hade jag inget större val. Hittade inte så mycket grejer egentligen... de hade nästan inget intressant, det skiljer ju sig ganska mycket från gång till gång. Och vad fan är dealen när en skjorta som saknar TRE knappar kostar 65 riksdaler???? Snikna jävlar, en intakt vara som de dessutom fått borde de fan ge bort... (jag köpte den inte för jag är inte störd)

Tänkte tillägga att jag såg Mamma Mia igår, i syftet att se om den är skit eller nice. Den var inte det sistnämnda.... Nu ska jag beskriva filmen: smörig Amerikansk komedi (den genren jag hatar mest), äckliga skarpa färger, dåliga skådespelare, dåliga covers på Abbas låtar och en ganska tråkig historia. En plastig film som typ försöker vara djup men misslyckas? Tim Burtons filmer är tvärtemot: mörka färger, fantasifulla miljöer, asbra musik, bra dialoger, bra skådespelare, djup och lärande handling, intressant att se. Men nu har jag iaf sett filmen och kan därmed vara skeptisk med ett rättvist underlag.

Hmmmm.....

Well well well, nu ska jag spendera tiden på ett bättre sätt, så bye bye bye bye!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vänta nu, kranka inte ned på skådespelarna i Mamma Mia! Hur kan du påstå att de är dåliga? Pierce Brosnan är asbra, Meryl Streep är en av de bästa kvinnliga skådespelarna någonsin och Stellan Skarsgård är internationellt känd av en anledning. Du kan ju inte jämföra alla filmer och regissörer med Burton!!! :P

2009-01-21 @ 21:07:18
Postat av: Monka

Meh, namnet försvann.. jajja det var jag som skrev kommentaren innan!

2009-01-21 @ 21:08:10
Postat av: Linnéa

hej dude, tänkte svara på din kommentar till att börja med: nej jag älskar sockerkaka :D:D:D har alltid varit med dig på att baka det men antar att min lilla röst har blivit nedtryckt av de fyra andra kladdkakekonservativa.



sen tänkte jag också säga att du suger för jag tänkte fråga om du ville haka på myrorna osv på lördag men nu hade du redan varit där och kanske inte vill joina...

2009-01-22 @ 19:36:04
URL: http://linniz.blogg.se/
Postat av: Emma The Queen

håller med monica till 100%!!! du kan ju inte jämföra alla filmer med tim burtons "mörka färger, fantasifulla miljöer, asbraiga musik, braiga dialoger, braiga skådespelare, djupa och lärande handlingar, och att de är intressanta att se". jag tycker mamma mia var nice, en film måste inte vara gjord av tim burton för att den ska vara bra!!! jävla fim burton konservativa unge :D :D :D :D :D men serri

2009-01-22 @ 20:33:50
URL: http://emmzangurl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0