nice att vara en nötkärna

Nyss hemkommen från vårdcentralen, och nästa lektion börjar inte förren 13.30 så jag chillar ett tag tillll. For dit eftersom jag fått lite hypokondriska tankar nu, när jag är sjuk för tredje gången på ett halvår. Brukar aldrig vara sjuk, verkligen aldrig,så det ringde några klockor i min schkallé och jag traskade de 50 metrarna bort till Mariehems vårdcentral. Nu är det iaf konstaterat att jag är frisk (eller jag är ju sjuk men jag har inga dryga streptokockervirus osv), ändå nice!

Och det var en assöt pojke i väntrummet, med värsta simbarösten (alltså inte den vuxna simbas gayröst, utan när han
är lejonunge)

son: "Pappa, det här är inte det stora sjukhuset va??"
pappan: "Nej, det är det inte."
son: "Men varför heter det vårdcentral för, vilket konstigt namn?"
pappan: "Ja, det är nog för att det är att ganska passande namn skulle jag tro"

Även random inne hos sköterskan;

Hon:  "Men vad kul, ett delat gomsegel - det ser man inte så ofta!"
Jag:  tyst, eftersom jag har en jävla spatel i munnen

hon frågar efteråt:  "Visste du att du har ett delat gomsegel?"
Jag: "Jag visste inte att det var något ovanligt?"

När jag kommer till skolan ska jag kolla allas gomsegel.

Men nu ska jag snart käka lunch, tjing tjing!

Kommentarer
Postat av: hannann

haha, vad är det?! Jaja, för övrigt kollade jag på ett "intressant" program på tv... Om olika äckliga smittsamma sjukdomar, och så va det en som hade BRONKIT, och det var typ torrhosta fast med slem? ja, jag vet inte riktigt hur det hängde ihop, men det kan typ botas med varmluft eller ånga..:9

2009-05-26 @ 11:01:25
URL: http://pokerhanna.......
Postat av: Linnéa och Jennifer

ja det var riktigt roligt där! Dit måste du åka!:)

2009-05-26 @ 16:18:22
URL: http://sweetnothing.blogg.se/
Postat av: Emma The Queen

ahhh nu ska jag kolla in ditt gomsegel!!!!!!!!!!!!

2009-05-26 @ 19:44:16
URL: http://magganocarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0