helg snart igen dååå, hej och hå

Åh, hör på Madonnas cover av American Pie för första gången på typ 7 år. Jag gillade låten och musikvideon mycket när det begav sig, vid 2000. Nostalgiii. Oh, those happy MTV/ZTV-times, bring 'em back! (nog för att originalet är så mycket bättre, men som sagt: nostalgi)

Jag är så dank. Men jag gillare

Nu har jag återigen fått mina Stockholmssaknadskänslor, som alltid kommer då och då. Det är inte det att jag misstrivs i Umeå, för det gör jag inte. Men ibland är det bara så skönt att dra iväg, om än bara  några dagar. Får alltid en sådan underbar lyckokänsla när jag vandrar förbi CW Scheeles Apotket, på väg mot sergels och queenstreet och man ser allt folk, känner. Eller varför inte när man hör alla frukthandlare skrika ut sina säljrop på Hötorget, likväl som känslan av Gamla Stan alltid är lika fin, gemytlig varje gång man besöker den delen.

Jag älskar second-handbutikerna på Söder, IKEA Kungens Kurva, att besöka muséer som inte ens kan jämföras på något vis med Umeås utbud. Att se historian. Att upptäcka nya delar man ej besökt och planlöst vandra runt i timmar, för att till sist upptäcka ett nytt, fint, mysigt kafé man aldrig besökt förrut. Jag älskar t.o.m den inspelade rösten på T-banorna "Tåget går mot: Farsta Strand. Se upp för avståndet mellan vaaagn och plattform, när du stiger av." "Mind the gap - when leaving the train"

Kort sagt så älskar jag Stockholm





Och varför blev jag inte exalterad över skolkatalogens ankomst? Har jag blivit vuxen och tråkig och likgiltig? Fuck that i så fall....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0