"Vem......seeer.... ut som Gaston???"

Jag, Vilhelm och Emanuel har precis beskådat Skönheten och Odjuret. Hade inte sett den på tusen år, så det var rätt trevlig. Inte nog med att den är snyggt gjord (som alla dessa gamla Disneyklassiker, *ledsen-suck-för-att-de-tiderna-är-förbi*) och har niiiice musik; det är fan bra humor i den. T.ex:

(Belle om Gastons ickemoderna kvinnosyn samt machostil: - "Haha, Gaston, du är som från stenåldern"

Gaston: - "Åh, tack!"

Odjuret till Belle: - "Du ska äta middag med mig, och det är INGEN inbjudan!!!"

Haha säga vad man vill om Gaston men de har fan rätt det de säger i filmen; Han är vår man, Gaston! Det är ju ändå de äckligaste och drygaste karaktärerna som oftast är bäst. Dåligt blir till slut bra, helt enkelt!


Men VARFÖR måste odjuret vara ful som människa? Han ser så konstig ut på något sätt. Alla ansiktsdrag känns bara tillgjorda och underligt placerade. Eller vad tycks? :





"Det är inte bra att kvinnor ska hålla på och läsa en massa... då kan de få idéer och börja tänka!"


JAJA nu måste jag skriva pa100skiten (ofta man är ledig på sin fritid? Hmmm)

h-e-jk

Kommentarer
Postat av: Monka

Åh, skönheten och odjuret är ju favvisen :D

"Hur kan du läsa sånt här, det är inga bilder"

"Det finns dom som använder sin fantasi"

Haha, jag skulle lätt kunna skriva ner alla filmens repliker här.. kan fan alla :)



Btw, odjuret är inte alls ful som människa! När jag var liten var han den snyggaste jag visste, lätt.

2009-09-24 @ 21:41:12
URL: http://monicaborlin.blogg.se/
Postat av: tiniclay

hahahahahhaha... så jävla sant

2009-09-25 @ 09:18:38
Postat av: Anonym

nussig film!!

ÄR DU DUM! odjuret är så jävla snygg som människkkk :(

2009-09-25 @ 14:45:03
URL: http://blondinmolly.blogspot.com
Postat av: Elin E

Jag hatar Odjurets människo-look , har heller aldrig gillat det, han är så... gulröd. Han hade varit snygg som mörk prins med sina blå ögon.

2009-09-27 @ 12:03:15
URL: http://ingobingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0