gumman

Hahahahhahahahah skulle beställa grejer från Ginza; har haft mitt användarkonto sen -04 typ. Och smilbanden drogs minsann till skyarna när jag kom underfund med vad mitt nick är där, nämligen "lillroxan". Åhhh, det är pga min första hamster jag hade, som hette Roxy. Hon var crémefärgad och hade satinpäls, korpsvarta pepparkornsögon. Gud vad fin hon var. Minns att hon var väldigt otam när jag fick henne. Men jag var ihärdig, och efter så mycket försiktig kontakt och vänlighet så blev hon så himla snäll och mysig. Minns fortfarande hur silkeslen päls hon hade, hur gott hon luktade.

Har alltid varit en djurvän utan dess like. Egentligen har jag länge tyckt bättre om djur än människor. Djur är så okomplicerade, och så mycket smartare. Skulle människor inte finnas, skulle jorden och naturen vara fin och oändlig, harmoni. Fast jag hatar inte människor förstås. Mer mänskligheten som helhet, kanske...

Ja, Roxygumman kommer jag minsann aldrig att glömma. Dock så är jag emot att ha djur i bur nu, tycker inte att människor har rätt att bestämma över andra individer till sin egen fördel; speciellt inte genom att stänga in dem i trånga ytor. Det är ren och skär egoism. Zoo är något jag aldrig skulle kunna besöka. Cirkus likaså. Det gör för ont i hjärtat. Blev deprimerad bara av att besöka Universeum med Mollsan, Lova och Lovas syskonbarn i våras.

Det gör ont att se det i deras ögon.

Nej, djur skall inte hållas instängda.

Den enda digitala bild jag har på guldgumman. Gud vad jag grät när hon dog. När var det ens? Måste ha varit...2006/7? Min första av 5 hamstrar.

 

 

MVH/ f.d hamsternörden.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

gumman, man är väl mästerfotografNNNN

2010-12-01 @ 20:55:47
URL: http://linniz.blogg.se/
Postat av: /innehafvaren av denna bloggish

duktig fotograf <3

2010-12-01 @ 21:15:24
Postat av: Emma The Queen

hehe vilken hamster var det som du nästan dödade, linnizz?? :D::D:D:D HAHHHA alltså förlåt men jag måste bara skratta högt för mig sj

2010-12-02 @ 00:56:51
URL: http://emmzangurl.blogg.se/
Postat av: filliyo

när skadeglädje gick ett steg för långt. ledsen gumzangurl men jag sympatiserar ej med sådana otaktiska yttranden. hmmm



hur man kan skratta åt andra individers smärta är rätt obegripligt för mig. konstigt med tanke på att du vill bli vegan?



det fanns ingen komik i den händelsen, varken för mig, linniz och framförallt inte för lillgumman.



man behöver inte alltid yttra det man tänker



förlåt vännen men jag blir bara ledsen av sådant där

2010-12-02 @ 01:37:28
Postat av: Elin E

Hade en kopia av den där hamstern (på bilden), hon hette... Musan :S Dog 2003, blev väl 3-4år och var aldrig ett tamt husdjur... hennes liv gick ut på att hitta på hemliga flyktplaner och genomföra dem på nätterna. Men jag grät ändå floder när hon gick bort.

2010-12-02 @ 23:34:12
URL: http://ingobingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0