så roligt man nu hare när man skriver tentish

Mitt queerkritiska öga lolar lite för sig själv när det upptäcker detta faktum: i word kan man inte skriva ordet "sexualitet" i plural; rättningsordet blir: "sexualiteten".

Sådant är alltid kul att upptäcka när man skriver en tenta om queer. Det finns i vårt samhälle inte utrymme för flera sexualiteter; endast den heteronormativa, monogama heterosexualiteten tas för given.


Det finns bara en. Inte bara samhället antyder det; word likaså.


(Fast nu ska man inte sticka under stol med att word är världens sämsta jävla horprogram för all del också, det måste man självfallet ha i beaktande. Likväl finns där en komik i situationen.)




Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, det där har jag också upptäckt.. Word är så bristfälligt.. Du, ska du något till univ eller blir det att skriva hemma för hela slantN?

2010-12-14 @ 22:25:01
Postat av: /filliezzzzzz

haha men om något! får damp minst 3 ggr innan varje avslutad word-användning. beskylla mig för att vara byråkratisk, vad fan är det för jävla sätt....HATE_4_EVAH



jag är klar med tentish nu, men jag ska korrekturläsa/ev ändra om några stycken osv. så om fler ska dit imorgon drar jag lätt dit för det sociala! kanhända vi kan feed-back'a varandras texter då också isf, alltid ett plus!



ska du dit? vet du fler?

2010-12-14 @ 23:23:41
Postat av: Anna

Jag måste dit för att kolla upp en bok som BARA (vad är vitsen med det?!) finns i röda rummet.. Har inte pratat med någon annan om det, så i dunno

2010-12-15 @ 00:03:16
Postat av: fillieyo

men åh hata sånt, fett drygge juuuu. jag tror att de gör det medvetet för att jävlas! oki men vi hörs väl om det blir nåt uppstyrt; jag ska ev med på en piercning imorgon fick jag veta nu. så om den är kring 3 lär jag inte dra till uni



men om det blir beslutat något med fler kamrater så får du gärna höra av dig!

2010-12-15 @ 00:15:50
Postat av: johannish

men öh, ofta du är klar? sitter fortfarande och kämpar, och min suger dessutom balle. kul då!

2010-12-16 @ 01:27:46
Postat av: filliz

haha jag vet fan ej vad som hände, jag fann ett ämne som var så roligt att skriva om så mina fingrar glödde bara! om jag följt uppgiften 100% är väl dock något som återstår. men ett jävla g kan man alltid hoppas på <3



kämpa kämpa kamrater kära kamrater!

2010-12-16 @ 01:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0