15/7-2010

Två töntiga festivaldikter som jag skrev, avdankad och schliten av spriten, en tröttsam men solig eftermiddag på Borlänges Stadsbibliotek:


1.

Festivalrusets djup
Ut och sup
Stekande sol och hetta
Svältande tonåringar att mätta

Förfesten i tältet
Euforisk kavalkad över fältet
Skynda, skynda -
Konserten börjar!
Där inget fanns att sörja.

Är det inte alldeles underbart?
Rent ut sagt ofattbart
Dessa fantastiska dagar
Bör lämpligen jämföras
med en saga.

Önskar att det för alltid
kunde få vara.
Aldrig vill jag
härifrån fara.


2.

Köernas oändlighet
är mig likgiltig
Bajamajornas sunkighet
är mig likgiltig
Gassande sol som kväver
är mig likgiltig
Överberusningens konsekvenser
är mig likgiltig

Men sommarens livfulla glans,
med sol och dans
Alla spontana, trevliga ungdomar
Fyllda av drömmar
och fria från fördomar

Gör mig underbart lycklig
Vill för evigt vara
i nuet.
Över detta finns ingen likgiltighet
att förnimma
Endast glädjens eviga timma.

Kommentarer
Postat av: Emma The Queen

gumman, lika vackert som när jag hörde de för första gången den där mysiga dagen inne på peace&love café.. SAKNA!

2010-07-15 @ 22:39:21
URL: http://emmzangurl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0