Tema 90-tal onsdag



Här är dagens låt i alla fall, fortsättandes på detta nittiotalstema. Gissar att noll läsare blir förvånad över valet; men det är likväl så motiverat och tvunget. Jag har älskat Nirvana ända sedan jag var 3-4 år och mina bröder samt min syster lyssnade sönder dem. Jag fick det per automatik i uppväxten, om man så vill!

Videon i sin färgrannhet men absurda, symboliska scenografi känns ganska nyskapande för tiden. Jag minns att jag fascinerades otroligt av den, eftersom att den var så konstig och oförståelig.

Att Nirvana styrde upp en hel subkultur och genre gör valet ännu mer motiverat. Kung musik helt. Kurt Cobian är vacker

PS Att Robert Pattinson skall spela Kurt Cobain i en film äcklar mig riktigt ordentligt. Det är fan hånfullt mot hela Kurt's person.... DS

Kommentarer
Postat av: Emma The Queen

va lol ofta han ska spela kurt???? uhhh inte ens LITE ok

2010-06-12 @ 00:03:33
URL: http://emmzangurl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0