~the elevator~


Hur svårt skall det vara att få boka en jävla tid? Blir faktiskt less, detta skulle ju vara min guldskimrande stjärna denna vecka, men tydligen ej.




Drömde crazyness inatt. Jag steg in i en hiss, säkert en som rymmer en sisådär 8 personer. Precis när dörrarna stängdes, knappen till våningsplanet blivit tryckt, så tänkte jag: "Nu kommer hissen att fastna.". Ett allmänt konstaterande, liksom. Och så blev det.

Först började det med att siffrorna dansade i en sällan skådad fart, och därefter kom ett sådant där oroväckande ljud som bara teknik kan ge, indikerandes att "nu står allt inte rätt till". Därefter tycktes det som att själva vajern som hissen dras i, gav vika, och jag kände hur allt rusade i en fruktansvärd fart nedåt, för att slutligen stanna med en hård duns (som till synes inte gav mig några skador över huvudtaget, föga verkligt).

Jag ringde på hjälp-knappen, och det lät som när man ringer på dörren ungefär; riiiiing-riiiiiiiiiiiiiiiiing. Happ. Jag överlevde i alla fall dunsen, eftersom att man inte kan dö i sin egen dröm (man vaknar alltid innan).

Sedan tror jag att golvet gick upp lite, och då kunde jag krypa ut, kom nog utomhus tror jag? Det var några där som räddade mig i alla fall, puh.


Denna dröm, (som förvisso var sjukt tråkig - värd att berätta om?) kommer säkerligen av att jag hade en hemsk hiss-skräck när jag var liten. Jag vägrade att åka hiss själv, eftersom jag var säker på att risken över att den skulle fastna var alldeles för stor.

Med detta vill jag bara ha sagt; varför är man så rädd för ovärda saker när man är liten? Jag menar, jag hade kunnat skippat år av ångest över hissåkande (obs; min rädsla försvann vid 10-11 års ålder) om jag bara hade insett hur onödigt det var att vara rädd för en sådan sak.

OM hissen skulle stanna, så är det ju inte direkt som att man fastnar för all framtid och svälter ihjäl?

Tänker bara på alla troende genom historien som trott endast pga rädslan över vad som händer om man går emot gud. Så jävla meningslöst. Nog för att många trodde pga att man inte direkt fick gå emot normen, därtill. Men ni förstår tanken.




Hissrelaterade artiklar:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/foll-i-schakt-nar-hissen-inte-kom-1.1189015

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7477853.ab


http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=373423

Min rädsla kanske var befogad, vid närmare eftertanke....


Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/verify_age?next_url=http%3A//www.youtube.com/watch%3Fv%3DGe9VfALthLI%26feature%3Dplayer_embedded

2010-10-20 @ 06:37:08
Postat av: Hissmarodören (även känd som pokeresset)

eller här så slipper du logga in:



http://www.daejonilbo.com/news/newsitem.asp?pk_no=904100

2010-10-20 @ 06:38:31
Postat av: /innehavaren av denna blogg

men wtffffffff så jävla crazy!!!! vet inte om ljudet inte funkade här, men vad fan hände, varför gör han så?!?!?!?!?!?



börjar sakta men säkert återfå min hiss-skräck återigen.....

2010-10-20 @ 19:09:04
Postat av: Blackjackfejjan

han är typ retarded, stackarn:( han blir sur för att hissen åkte iväg utan honom så ska han ramma dörren. Smartass. Han dog tydligen.!



sÄTT DIG ALDRIG I EN.. PERMOBIL eller vad fan det nu heter..!

2010-10-21 @ 01:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0