Jag vet att ni längtat!!!!


1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?

En tioårig Filippa spenderade tiden mest med att på eftermiddagarna härja på Österdal där man slogs om and-gosedjuren Eld & Vatten. Läsa Harry Potter, rita, gosa eviga timmar med Storkisse (världshistoriens bästa katt, kan jag säga utan att få dåligt samvete. För det är sant.), leka ute till 10-11 på kvällarna runt omkring på Östermalms bakgator. På somrarna cyklade jag och pappa mil som skulle ha räckt jorden runt. Jag lyssnade på Beatles i smyg medan jag tejpade upp Westlife-affischer på väggen, för att jag insett att min inre var pinsamt och måste döljas, medan mitt yttre var tvunget att visa något acceptabelt. Westlife var acceptabelt, för att de ansågs snygga. Jag började dricka te, svart, med minst 2 sockerbitar. Spelade Nintendo 64, lekte med vänner och bråkade med syskon. En barndom helt enkelt.

 

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?

Jag pluggade Genusveteskap: Makt och Kön A, vi hade precis inlett det enligt mig viktigaste momentet: om sexualitet, queerteori och om sexualiserat våld. Det är ett så viktigt moment för livet, men ett så jobbigt moment också, för att ämnet sexualiserat våld är fruktansvärt. Men jobbiga saker kan också vara viktiga. Jag hade nog precis tagit steget från att definiera mig som bi/queer - till att definiera mig som lesbisk. Men jag var inte helt öppen för alla i min familj.

 

Jag spelade mycket piano, umgicks med mina vänner, festade med genusarna, var ny och fräsch i universitetsvärlden. Det var en del fina saker, men ibland hjälps inte fina saker. Då bodde jag hemma, vilket jag både ville men samtidigt inte ville. För exakt ett år sedan mådde jag sjukt jävla dåligt, jag hatade kärlek, och jag hatade Umeå så att mina vener kunnat koka. Jag ville fly mitt eget liv

Min räddning som senare kom: Rosita kom fram till mig på Take Queers dansgolv när jag och genusarna var där. Vi pratade bara lite, jag var dissig (man är väl en bitch ;;;) ). Efter en-två veckor skrev jag till henne på QX, efter att ha insett hur vacker hon är när jag såg henne på Midgårds julavslutning. Sen for jag till Sthlm över nyår - och när jag kom hem - kom jag hem till ett Nytt Liv.

 

3) FEM SNACKS DU GILLAR?


(Måste säga att jag gillar hur djuphetsgraden på frågorna skiftar, men det är nog bara en tolkningsfråga)

  • OLW Cream Cheese
  • Popcorn (egenpoppade, i smör!!!)
  • INTE salta pinnar
  • Vet inte, inget mer, älskar ost och kex?!

 

 

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?

Ehh, kan säkert 500 sånger utantill men.

Bla bla massa Beatles, Ted Gärdestad, Nirvana, Cirkus Miramar, Nationalteatern. Bra låtar lär man sig utantill


5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJARDÄR?

  • Köpa en bostadsrätt
  • resa
  • sluta ta studielån
  • jobba ideellt heltid en längre period
  • ge till familj/skänka till organisationer
  • PLUS bjuda mina vänner på dyrmiddag!

 

(vet att jag skrev en sak för mycket men det skiter jag i!!!)


 

6) FEM DÅLIGA VANOR?

Hela jag är en dålig vana. Nej, det finns inget som heter dåliga vanor, det är bara ett begrepp för att få folk att se negativt på sig själv. Det är en definitionsfråga. Allt handlar om hur man vill/inte vill leva sitt liv.

 

 

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:

  • Se på film
  • klappa katter
  • fika med vänner
  • skriva
  • pussa på min flickvän

 

 

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:

  • Högklackat
  • päls
  • bootcut-jeans
  • kjol
  • foppatofflor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0