2011-02-09

Har numer insett att korridorslevernet förmodligen är rätt nice ändå. Blir jättesugen på att prova någon gång. Det verkar så myzigt.

Boendesituationer att testa:

1. Kollektivt
2. Studenkorridor
3. Ensam
4. I flera andra städer

Fast just nu älskar jag Umeå för mycket för att ens vilja bege mig härifrån på ett tag. Lustigt med tanke på att jag i juli ville spy ner hela staden, bränna upp den än värre än 1888 och dumpa den på något jävligt otrevligt ställe. Tep en ohygglig gränd i en sunkig, farlig stadsdel någonstans lååångt borta.

Men nu är jag återigen tillbaka i Umeåälskargängorna, och hela stadens existens ses med naiva barnögon. Hoppas den känslan håller i sig ett tag. Men våren lär ju inte dirr göra saken sämre precis. Då ska jag ut och smeka alla nyutslagna björklöv och krama alla björkstammar, samt älska mariehemsängarna något fruktansvärt varje gång jag passerar en kväll och ser dimman ligga tät

Och Nydalasjön!

Har glömt lite hur man bloggar. Ledsen bloggy för crapy shit, återkommer när jag kommit i bloggskrivarfas återigen


PS Måste bara nämna att jag fick handla på krita på kafé torten @ uni igår. Ofta man ens kan göra det nuförtiden? Trodde att det var ett utdött fenomen, typ Ohlsson hos byhandlarn 1947; "Och fröken Ohlsson skulle ha det på krita va?". Älskar znela_hestar DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0