norlinarN

 

Ger Facit en redig chans återigen. Känner att jag gett upp varje gång innan albumkärleken nått mig. Men jag vet att såväl Hello Saferide som Säkert båda två är lika geniala, och att Norlin alltid levererar, och kommer så göra. Hon kommer att sluta innan det hinner bli en antydan till något av negativ karaktär. Det är förutbestämt. Därför kommer insikten om albumets storhet snart att nå mig.

 

Ska lära mig hela albumet nu; så att Opentaggen blir fullständig. Det blir femte gången för mig - som jag får beskåda denna undersköna, numera Umeåiska, ordkonstnär. Hela den gamla tonårsångesten personifierad. Ända sedan jag hörde Nothing Like You (When You're Gone) och hela Introducingalbumet för första gången sommaren till nian (2006?) har förhållandet till denna fantastiska musiker varit självklar. Ett förhållande jag halkade in på, av en slump. Det var jag, Lova - och stadsbibliokets skivavdelning. Och det slutade bra.

 

Och det fortsatte lika fint


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0