this. is. englanddddd



This Is England är en film som jag aldrig kan sluta att älska. Den där gemytligheten, samhörigheten och barnsliga lyckan som porträtteras i subkulturens gemenskap är något jag alltid kommer att avsakna. Filmen har en vacker historia om identitet, fördomar, uppväxt och relationer, där skinheadkulturen porträtteras ur olika perspektiv. Kläderna, musiken, livsstilen; allt lika eftersträvansvärt. Men samtidigt det svarta i inskränkthetens problematik.

Skinheadkulturen är helt enkelt bara snygg. Snygg och coooolish.

Hur som helst; till er som precis som jag uppskattade filmen för några år sedan; så kan jag meddela att det gavs ut en följande tv-serie i fyra delar, som kom ut 2010. Det är samma skådespelare, och serien utspelar sig så vitt jag förstår 3 år efter filmens historia. Serien heter This Is England '86.

Man får lära känna karaktärerna på ett djupare plan; och den naiva glädjen som stundtals fanns i filmen är som bortblåst; serien är seriösare och mer problemfylld. Bra skådespelarinsatser, och lika snyggt filmad och klippt som filmen. Den känns lika autentisk som filmen.
Litet minus för att den inte var lika fylld med den underbara musiken som filmen är.

Men i alla fall: Se, se, se! Micke micke braeeh


Blir typ irriterad på Lol som under exakt hela serien har assnygga kläder och perfect hair, STOP IT!!!
Beskåden själva:




Älska England

Herråpppp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0