drygheten

Tänker att jag börjar bli långhårig igen *smeker mina 2 cm*. Kan ej fatta att jag hade typ 40-50 cm långt hår för lite mer än ett år sedan. Crazy times.

For på fysik i fredags i alla fall. Tyckte att jag förtjänade det efter all pluggångest och allt pluggande. Väl där under hela kvällen som gick så var det 4-5 olika randoms som pratade med mig om homosexualitet/bisexualitet (de förstod att jag var gay eftersom att jag var där med Rosita, de fattar ju när man pussas/håller handen osv). Vet inte varför men blev typ irriterad (inte direkt mot dem såklart, har ingen anledning att vara otrevlig) på det. Någon Gävlebo:"Alltså varför är det så mycket bi/homosexualitet i Umeå? I Gävle ser man inget!", svarade trött: "Det är en större stad med fler människor, då syns det väl mer.".

Osv, ingen sade direkt otrevliga saker men det som gör mig irriterad är att folk ens ska påpeka det. Jag är ingen jävla vandrande freak-show som skall besvara inskränkta människors okunskap. När jag ser ett par med två parter av olika etnisk härkomst går jag inte fram och frågar hur det är, när jag ser tre stycken hångla samtidigt går jag inte fram och "Oj, är ni polyamorösa - berätta om det!!!!". Vad fan ska man bry sig om sådant, det är väl folks privata business

Det finns så pinsamt många som verkligen inte är medvetna på något sätt.

Det som gör mig mest irriterad är när folk säger liknande:"Coolt att ni är homosexuella, jag tycker att det är modigt och sjukt bra att ni vågar vara öppna!" som egentligen är välmenat. Men ursäkta - jag eftersöker ingens klartecken eller acceptans till att jag FÅR vara den jag är. Vad snällt att ni accepterar mig, sjukt schyst! ...

Fattar inte varför man inte bara kan få vara utan att folk ska lägga sig i.

Kommentarer
Postat av: Emma The Queen

det är så löjligt att folk ser homosexualitet som något SJUKT exotiskt!??!?

2011-05-29 @ 19:29:07
URL: http://emmzangurl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0