Innis & Gunn

På min och Rositas tvåmannaförfekke inför den otroligt sugiga pridefekken i lördags drack jag en del roliga öl (=det bästa med att jag får gå på Systemet själv - kan äntligen få välja och vraka bland alla goda lyxölar). Brukar utgå ifrån att det antingen är en ale eller en stout (även veteöl ibland men det är fett dürt), ifrån att det skall vara tappat på flaska, och även en del från hur tilltalande flaskan är.

En av ölarna utgick jag mest ifrån det sistnämnda; dvs jag blev förälskad i flaskan, den såg så vacker och välgjord ut. Väl hemma upptäckte jag att det tydligen var lagrat på ekfat i minimum 77 dagar, och att det var ett skotsk öl bryggt på ett whiskybryggeri.

Jag öppnade kapsylen med ett klick. Greppade den kylskåpskalla flaskan och förde den närmare gastronomins centrum. Särade på mina redan ölfuktiga läppar, klunkade försiktigt. AND I WAS IN HEAVENNNNN GIRRRRLLLLSLSLSLSLLS!!!!

Seriöst, så jävla god öl!!!! Typ det bästa ever. Den har till och med wikipediasida efter sig här

Otroligt smakrik men inte så besk. Jag gillar vanligen beska öler men denna var fantastisk. Väldigt söt och rund ton, med mjuk eftersmak. Innis & Gunn är härmed det bästa jag vet i Livet!!!!!





Titta så vacker den är!!!! (19,90:- / 33cl)

Nu har jag ett systemobligatorium, at last

Den är så god att jag funtade på att köpa den igen när jag var på stan idag, men sen kom jag på att man inte får dricka på vardagar :,( 2 bad

Kommentarer
Postat av: Monkaa

Den smakar smörpopcorn!!!!

2011-12-03 @ 13:14:55
URL: http://monicaborlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0