inte bara guld och gröna skogar

Studentlivet är ej bara chill, det bjuder på så jävla långa dagar ibland också. Idag gick jag t.ex upp 06.20 för att jobba mellan 08.00-13.00, sedan rusa till uni. för föreläsning mellan 13-15 (jag lever på den akademiska kvarten). Därefter hem till ett ofärdigt sovrum (omtapetsering pågår, kul tycker bostaden. fuck you säger jag) vilket innebär att vi måste sova I HALLEN inatt igen (mer om detta senare). Diska, varva ned ett tag, för att veta i bakhuvudet att jag trots 5 h sömn och 8 h aktivitet som inte kallas fritid likväl måste läsa en text av John Stuart Mill och Harriet Taylor inför ett kvinnoseminarium imorgon, där rök ännu två timmar.

Samtidigt som man vet att man har så sjukt mycket annat plugg man måste göra; en klassiker att läsa, flertalet kurslitterära böcker jag knappt öppnat, och minst fem internetföreläsningar missade. Inför tentaveckan som har hela TRE (!) examineringar.

Har två asociala veckor att se fram emot, brb

Kommentarer
Postat av: Anna

Been there, done that... :( Går ofta 9-15, och sitter sen i UB till kl 17, sen hem och äta, och fortsätta plugga. Och vi har alltid minst tre examineringar - SUUUUXX

2011-11-25 @ 16:25:30
URL: http://typinte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0