skärtorsdaaag

Städar upp inför svärmorsbesöket. Påsklovet tycks inte endast bjuda på ledighet, utan även - oväntat nog - en fantastisk förkylning! Men det var väl längesedan jag var sjuk, så kan kanske inte klaga. Det var väl min tur nu. Tror på riktigt att det beror på att jag inte röker eller snusar längre - det faktum att jag sällan blir sjuk längre. Eller ok,  nikotinar ibland (fekke, tentaskrivning osv) men i så obetydliga mängder. Och ändå märks stor skillnad på mitt immunförsvar. Så tänk på det unga tonårspågar och töser, som fått för er att rökning är ball! Man blir sjuk!!!!!

Men ja, turligt nog när vi är krassliga och allt, hade jag råkat köpa biobiljetter kl 21 ikväll. Hunger Games (för att SF's utbud är förkastligt dåligt). Det jobbiga är att filmen + reklamen från helvetet tillsammans utgör en omöjlighet att hinna i tid till sista bussen efteråt (varför bor man inte i en större stad med ordentlig kollektivtrafik, en annan vettig fråga. Eller varför bor man inte I stan). Turen är ju dock, att rosen har körkort! För i och med svärmorsbesöket har vi också en bil tillgänglig. Alltså, älskar att hon har körkort. Amandus klarade för övrigt också sin uppkörning igår, så himla duktig!!! Nu väntar jag bara på att få åka som passagerare med honom snart.

Undrar om jag någonsin kommer att ta körkort. Jag vet verkligen inte. Tror dock faktiskt inte det. Det enda som skulle göra att jag tog det skulle i så fall vara att mitt liv hamnade i en sådan situation att jag kände mig "tvingad" till att göra det. Typ om jag skulle behöva pendla i något jobb, eller få för mig att flytta till landet eller annan galenskap. Men jag gratulerar er alla som har skiten bortgjord och slipper gräma er åt sådana ångestbetungande ting!

Nu skall jag diska vidare i en citrondoftsomfamnande värld. Ty livet är väl blott en reklam?

Kommentarer
Postat av: Emma1!!

THE HUNGER GAMES AGDE JU!!!! jag och molly sag den forsta kvallen i melbourne hihi :---)

2012-04-06 @ 09:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0