kvällens tipz~

Fick tips av Emma om en bra dokumentär som skildrar homosexuellas historia, i Sverige, från 40-talet och framåt. En bitvis väldigt sorgesam historia med upphov till starka irritationer; men som likväl ändå slutar kanhända något bättre. Så himla vackert med trappockupationen av Socialstyrelsen, faktiskt första gången jag såg filmsekvenser från denna historiska händelse. Jag hade velat närvara. Och ack, så sorgligt det, som tyvärr numer framlidne Sverker Åström yttrade: "Jag kände mig så väldigt ensam. Jag ringde till Fröken Ur för att höra en mänsklig röst.". Hur skev har inte världen varit, är fortfarande
 
Nåväl, se den:
 
http://urplay.se/101663

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0