mmm plugg vare ja...

Äkta facebook förvisso, men detta är ju ytterst provocerande, hur min profil ser ut för någon som inte är "vän" med mig:
 
 
 
Ja, jag heter ju inte Ebba i tilltalsnamn som bekant, men det går ej att ändra - om en som jag har tilltalsnamnet efter andranamnet i namnföljd (och vill ha båda namnen synliga på fb förstås). Nevermind att det står så. MEN, väääldigt märkligt är: att det står "skicka henne en vänförfrågan", med tanke på att jag inte har mitt kön ifyllt på mitt konto? Förvisso lär jag ha kryssat i ett kön när jag skaffade kontot typ 2009, men jag tog bort det då jag hatar könskategorisering (kryssar aldrig i att jag är kvinna eller man, någonsin, på något. det går bara inte, för det stämmer inte).
 
Skitsamma, det är en jävla skitsida. Men alltså, varför står det inte bara: "skicka Ebba en vänförfrågan" eller "skicka hen/henom en vänförfrågan"?
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: emmaaaa

tror ditt problem löser sig om du bara byter plats på ebba och filippa i fälten på inställningarna???

2012-12-03 @ 22:19:24
URL: http://emmzangurl.blogg.se
Postat av: Filliezzz

Fast då kommer det stå "Filippa Ebba Norberg" vilket jag inte heter? Ser ju helt mongo ut!

Men det är inte ens det som är problemet i detta inlägg kära du :(

2012-12-04 @ 12:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0