http://open.spotify.com/track/7JvyiCVOsg1BldX7FowLGp

Är i en sån där jobbig period när jag bara vet hur många jävla bra band/artister det finns - och som jag älskar - men likväl är jag typ inte sugen på att lyssna på något. Alltså: vill ju lyssna på musik så jävla mycket, men vet inte alls vad. Måste hitta massamassa för mig nya, ännu ej upptäckta band. Tips mottages gärna!

Senaste tillskottet på lyssningslistan är i alla fall Joel Alme, Molly blev tårögd av glädje och stolthet när jag gav henne det beskedet. Jag skall få ett diplom nu. Just det - får inte glömma att ge Ida hennes "bästa-dansar-gumman"-diplom! Har i alla fall insett nu på senaste hur sjuuukt många svenska artister jag lyssnar på, förrut har jag alltid tänkt att "jag lyssnar mest på gogamm musik" men det är fan ej sant, säkert 50% är ju svenskt, från 2000-talet och framåt.
 
Det finns så jävla mycket bra. Tycker lite synd om folk som endast snöar in sig på en genre, samtidigt som jag avundas dem. Har ju alltid haft en ungdomsdröm om att vara en subkulturmänniska i ett subkulturssammanhang. Typ: Vi är crustare, vi är indie, vi är skinheads, vi är vänsterveganflator. Jadajada, skall skapa min egen subkultur. Som alla kommer följa slaviskt för att den är så amazink~
 
Vill tatueraaaaaaaaaaaaaaaaa miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig. Så bra att jag skall jobba ikväll då, det är typ bästa jobbmotivationen, att tänka: Dessa timmar betalar kommande tatueringar.
 
 
 


 
Här är en deppig och konstig bild från i vintras, ser typ ut som att nån har dött eller nåt. Det hade ingen gjort, så vitt jag vet. Den får i alla fall symbolisera hur min musiklyssnarambivalens får mig att känna mig.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: MonkannnN

Lyssna på The Sheepdogs! Ett band från Canada som är hippie-inspirerade. Tänk typ woodstock-69 ;)

Svar: schyrre, tack för tipset, skall kika på det dära! :)
Filippa

2012-07-01 @ 17:38:57
Postat av: Emma Tha Queenie

jag lyssnar aldrig på musik jag heller??? fattar ej varför med tanke på att det är det bästa som finns :/:/ lyssnar ju bara på p3 på jobbet, sen när jag kommer hem tänker jag inte på det :,( btw så är du ju en vänsterveganflata :P:P:P:P

Svar: vad är felet på oss??????????? får börja styra musiklyssnarsessions tsm, så blir det lite uppstyrt det hära. p3 äger ju dock <345
haha jag vet, kom på det efter att jag skrivit det ;;;;)
Filippa

2012-07-01 @ 21:51:03
URL: http://emmzangurl.blogg.se
Postat av: Emma Tha Queenie

jag lyssnar aldrig på musik jag heller??? fattar ej varför med tanke på att det är det bästa som finns :/:/ lyssnar ju bara på p3 på jobbet, sen när jag kommer hem tänker jag inte på det :,( btw så är du ju en vänsterveganflata :P:P:P:P

2012-07-01 @ 21:51:06
URL: http://emmzangurl.blogg.se
Postat av: Ida

Längtar efter diplomet!!!

Svar: Den som väntar på nå gott!
Filippa

2012-07-03 @ 09:28:14
URL: http://idamidnattssol.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0