mjoru

Det var någon som sade till mig en gång (eller så läste jag det i en bok? eller såg det i en film? jag har inga vänner nämligen så vem skulle väl sagt detta!!!) att man efter varje dag är slut, på kvällen skall skriva ned tre bra saker man har varit med om den dagen. En fin symbolisk sak som får en att uppskatta nuet mer kanhända. Människor lever alltför ofta i framtiden, istället för att bejaka nuet. Som jag fick förklarat för mig i helgen: Människor ägnar mer tid åt att planera det som komma skall, istället för att njuta av livet i stunden. Vi lever trots allt här och nu - inte imorgon, vilket egentligen inte bör glömmas. Även om drömmar är det vackraste som finns
 
Nåväl
 
Tre bra saker från denna dag, i inbördes ordning:
 
1. Började mentalplanera inför flytten som sker om 16 dagar!!! L och R lugnade mina flyttnerver - nerver som inte förrän nu ens orkat bry sig om denna trots allt stora tillvaroförändring. Dock konfunderande att jag beter som om jag vore orutti vad gäller flyttande, detta är trots allt min trettonde flytt så själva fenomenet borde ju som ha hunnit fästa sig i ryggmärgen vid det här laget tyck man. Men det viktiga är: att jag den 1:a augusti kan bjuda fölk på kaffi på biologigränd 9!!!! Mörkrostat fairtrade gotty! Välkomna.
 
2. Gjorde en helvetes jävla cpgod blomkålssoppa. 'Nuff said.
 
3. Insåg återigen varför jag har det bästa jobbet i världen. Leenden kan göra så oändligt mycket.
 
Plus att jag kände kärleken blomma i mig, idag. Alltså inte riktat till något eller någon: utan mer bara: en fin känsla som kanske kallas livsglädje och ödmjukhet. Så himla fint när man tänker på det: att det bor kärlek i alla människor. Det föds man med. Fantastiskt
 
Nu ska jag sooova, less på att snitta 4 h/natt nämligen. Upp 06.000000000000, okristligt tidigt som man brukar säga

Kommentarer
Postat av: L

det var jag som tipsade

2012-07-16 @ 23:40:22
Postat av: Filliezzz

Gumman! Så klok som du e så måste jag erkänna att jag inte är förvånad!

2012-07-17 @ 16:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0