2012-06-24

Gråter inte längre. Det var nog längesedan. Försöker leva på som vanligt, göra meningsfulla och meningslösa saker. Fylla tillvaron med tid - ta tid - ge tid. Umgås. Fundera, tänka, analysera. Smutta lite av kaffetåren. Ta det sista blosset. Längta efter andra tider - samtidigt som sommarens prunkande blomprakt duger så jävla väl som existensberättigande. Fy fan vad den svenska sommaren är vacker.

Jag vill leva i en tid av gärdsgårdar, grusvägar, syrener i blom, pelargoner i köksfönstret i den lilla stugan, vita virkade bordsdukar, tvåkronor och tioöringar. Gå på luffen. Möta dagen med öppna armar, och med livselixiret Optimism pulserandes i mina ådror.

Jag skall inte slösa mer tid på att fundera på det som varit. Likväl hatar jag, att vaneförändring tar tid. När allt man tagit för givet - plötsligt inte finns mer - finns det inget längre som kan kallas: självklart.

Man skapar sin egen dag. Tankar är skapande, följaktligen kan du välja själv, hur du vill skapa din egen tillvaro.



Jag försöker





Men det kanske tar ett tag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0