razzia

Käkar vegangodis = turkisk peppar, inväntar det otroligt starka kaffet, och mår. Är så jävla glad över att jag inte är en chokladmännisch (för att jag föråt mig på kinderegg + palle kulingchokladkakor som liten knodd) utan istället en lakritsgumma; för att så jävla mycket lakrits är veganskt! Äga.
 
 
 
 

 
Nu börjar jag känna att jag har levt klart i denna lägenhet. Har liksom upplevt allt redan: glädje, sorg, eufori, panikångest, rädsla, trevliga fester, bakishäng, middagar med en eller många, kattungeuppfödande, pianospelande, skrivande, pluggande, filosoferande, lycka, framtidsplanerande. Man upplever livet: i sitt hem.
 
Men detta är inte mitt hem längre, det var, men är inte. Det känns nästan främmande att vara här. Har inga problem att vara ensam här - för jag känner mig inte ensam. Däremot kan en halvtom trea utan djur eller människor aldrig uppnå samma goda stämning som det gjordes i höstas när huset var fullt.
 
Jag behöver denna flytt. För att kunna få en omstart på riktigt.
Att flytta är att vända blad.
 
Tro mig, jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0