usch.

Detta är ju helt sanslöst, så här får det fan inte gå till:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/misshandlades-av-sin-ex-pojkvan--blev-vrakt

Förstår inte varför man inte kan ta hänsyn till rådande situation; även om det finns lagar och bestämmelser måste väl hyresnämnden - om de i efterhand får faktat på sitt bord - kunna ombedöma beslutet?

Och jag förstår verkligen inte folk, som istället för att ringa polisen när man tydligt hör att någon blir slagen (vilket jag förmodar att man gör. Jag förmodar till exempel att det hörs rätt stor skillnad på oljud från en fest, eller det ljud som uppkommer av att någon bli MISSHANDLAD.) ringer till hyrsevärden och klagar!

Hur sjukt och egoistiskt är inte det! Om man misstänker att någon i lägenheten bredvid befinner sig i en våldsartad situation torde det väl vara ens medmänskliga skyldighet att ingripa! T.ex var det slagsmål i vårt trapphus en natt för ett halvår sedan, och då beslöt vi oss snabbt för att ringa polisen - men de hann precis komma när vi skulle ringa, så vi behövde inte göra det. Men det var en självklarhet på en gång, att man ringer! Samma sak: ett brandlarm gick igång på samma plan där jag bor. Jag blev orolig då det inte stängdes av på en längre tid; följaktligen lokaliserade jag ljudkällan och ringde på rätt lägenhet för att höra att allt var okej, och att inget hände.

Tycker inte att man behöver ha någon speciell relation med sina grannar och jag brukar heller inte hälsa på dem (fattar ej grejen att hälsa på folk man inte känner men) men den distansen betyder ju inte att man skall inta en omänsklig position gentemot sina medmänniskor! Att hjälpa till, borde ALLTID vara en självklarhet. Folk har fan ingen moral överhuvudtaget.

Sådant här gör mig seriöst illamående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0