vegogmmn

Har tagit steget, nu äre officiellt, nu öppnar jag dörren från insidan av garderoben! Och tar klivet ut: Jag har blivit vegan! Nu blir Lova och Emma glada. Jag med! Känns faktiskt sjukt bra, inte bara mentalt förstås utan också rent fysiskt också. Det känns typ som att kroppen detoxas från all skit. Har egentligen alltid mått dåligt av animaliskt fett, jag blir jättelätt illamående av den typen av produkter, tror även att jag utvecklat en känslighet mot laktos (därför slutade jag äta yoghurt för några månader sedan).

Äntligen känns det bra! Det har varit rätt jobbigt att vara vegetarian när ens åsikter vill mer. När man vet med sig vad man själv tycker är fel, är det extra jobbigt att inte leva som man lär, eller som man känner. Antispeciesism är då själva fundamentet för mitt val. Med andra ord är det högst etiskt betingat.

Så nu har jag lånat massa böcker på ub, hoppas de köm te användning dårå. Så man lär sig nåt om näringsintag och dylikt. Påstås ju vara viktigt så




Så här glad blir man när man blir vegan :-----)


Ville bara förkunna detta för bloggvärlden. Annars är det inte på riktigt!!!



Ikväll blir dett Rött med världens bästa klassisar. Sattan vad jag kommer sakna alla när kursen är slut...

Herrrrrråp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0