2012-11-28

Pär Ströms skrifter får en att bli så JÄÄÄÄVLA förbannad. När jag satt och kodade (kodar texten för att tematisera, för att sedan kunna analysera innehållet) hans tankar om "varför kön inte är en social konstruktion" så tänkte jag bara:
 
1. Vill stressröka. HELA TIDEN
2. Vill sno denna bok, för att kunna elda upp den (att köpa går ej för sig för inte fan vill jag stötta hans försäljning)
3. Hör hans vedervärdiga röst i bakhuvet parallellt med att jag läser.
4. Vill gråta över att en femåring hade kunnat skriva ett bättre verk, både litterärt men även analytiskt.
5. Vill ta sönder något, vet inte vad, men det känns som att det skulle kunna vara tillfredsställande.
 
Men uppsatsen känns fett kul ändå, rolig och provocerande.
 
 

 
Funderar på att skaffa tumblr + en till blogg. Kommer ju aldrig överge den här gamla bettan, som trots allt hängt med sedan 2007 då jag blott var en förvirrad "heterosexuell", ickefeministisk, ickepiercad, köttätande, ickefestande tönt :--) Detta är en blogg med gamla anor. Tänk på det när ni läser!!! Tänk all ångest som smetats mellan denna bloggosfärs transparanta väggar. På all glädje. På alla fåniga kärleksord, på alla fula bilder, på alla inspobilder. Allt plugghatande, allt liberalratande, allt fekketaggande.

 
Hur som helst: en poesiblogg vore kul! Har funderat över det länge. Kanske skall göra något av den idén. En tumblr vore också mycket kul, gillar konceptet. Men fattar fan inte hur det fungerar, kan bli ett problem???
 
I alla fall: Detta är väl ungefär det sämsta jag skulle kunna göra nu, har verkligen inte tid för ÄNNU mer sociala medier, räcker med mitt ohälsosamma facebookberoende. Får vänta med detta till januari hehe
 
 
 
 
besvikelse/lessenhet/frustration/förvirring när man läser skiten jag måste läsa!!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0