hej lilla skaty

Jag drömde att jag blev skjuten

i pannan.

Hur den bedövande känslan spred sig;

Varmt blod pulserandes, rinnandes, försvinnandes

En varm, avdomnande känsla – tills mörkret byttes ut mot ljus.

Jag blev skjuten – och jag lät det också ske med accepterande medvetenhet

 

Tycker att denna dröm beskriver min vecka ganska bra.


Hahaha vad deppigt det lät, och det är det också. Men oroas ej, jag må vara i deppträsket ibland men är trots det inte suicidal (även om mina drömmar tycks vara? hmm) lol.

Men börjar faktiskt känna lite pepp igen, eller lite motivation och sånt. Det är som att hela kroppen förbereder sig mentalt på att denna positiva energi skall omdona och bygga bo inom mig. Ganska fint när en tänker efter.

 

Har haft en bra dag. Det bästa var när jag stod ute efter att ha slängt komposten. Stod blott i tunna jeans och stickad tröja, i fortfarande fuktigt hår sedan duschen, lunchsolen spirandes över den frostbeklädda asfalten. På en fortfarande gräsbeklädd och isig kulle kunde jag skymta tre skator. Jag, inhalerandes giftet som ändå behövs (inbillar man sig), dem - pickandes efter mat. Skator är nog det vackraste djuret jag vet. Jag längtar tills jag skall tatuera in en.

 

Det må vara jobbigt att vara människa, men det är nog inte så lätt att vara stannfågel i mitten av november. Alla har vi våra sorger

 

Som tur var kan man råda bot på dessa med musik! :

 

http://open.spotify.com/user/filippen/playlist/1so5cKjTZeX9uxuJ9Xb5vQ


 


Alltså, imorgon är det friday!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0