Livet är tilbaka, åter

Tänker att jag måste plugga, har en hel del att läsa, på engelska därtill. Harding och Haraway, välbekanta namn men när ens genusstuderande legat på is i mer än ett år känns allt lite nytt och spännande.
 
Tanken är kvar där, måste plugga. Men finner mig själv hellre liggandes i min ack så bekväma dumpstersoffa, kikandes ut genom fönstret: blickandes mot höstvindarna som leker genom björkgrenarna. Den deppiga höstvinden. Ligger, filosoferar, lyssnar på min bästa genre: witch house/drag/shoegaze och tänker, än en gång: Jag måste plugga
 
Ligger kvar.
 
Studentlivet är åter tillbaka, åh, ingen annan vardag har någonsin lockat mer. Det är exakt på detta sätt livet skall levas; frihet under eget ansvar
 
Eller ja, det är väl så mycket frihet man KAN få, levandes i detta samhälle. Önskade man sig mer var man nog tvungen att bryta sig lös också
 
Men var sak har sin tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0