Måndagssol

 
När jag var liten och bodde på Gotland som sjuåring, var min bästa sysselsättning att fånga fjärilar med fjärilshåv, som jag lade i en liten glasburk. Metallocket spikade man hål i, för lufttillförsel. Sedan kunde man observera dessa fantastiska varelser, i dess oförståeliga prakt. Därefter, släpptes de ut i de fria åter. Hur vackra och stolta är inte amiralfjärilar?
 
Jag kommer även ihåg att jag brukade rädda insekter som hamnat i pölar, genom att lägga de på ett brunnslock av sten. När de legat i solen och torkat, reste de alltid på sig till slut, och flög iväg. Maken till god samarit, då allaredan!

Nu skall jag skriva om Intersektionalitet och begreppet "Svenskhet". Älskar denna kurs så himla mycket <3<3<3<3<3

Trevlig måndagseftermiddag på eder! Är den inte till belåtenhet tipsar jag om Siw Malmkvist, då blir man genast gladare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0