men orka

Förstår inte, minns hur jag när jag började studera vid Umeå Universitet, för blott två år sedan, var så jävla ivrig och pigg hela tiden - och supermotiverad med studierna. Alltså: orkade på riktigt vara vaken till 3-4 på morgonen om det krävdes; för att hinna läsa klart en bok inför ett seminarium. Minns att jag läste Wollstonecraft på en natt: motverkandes de ihopfallande ögonlocken genom att helt sonika vandra runt i rummet samtidigt som jag läste
 
gud hjälpe mig
 
För nu känner jag redan vid halv tolv att jag vill krypa till kojs, tänk va: fosterställning i det varma, underbara grytet. Alltså! Är det åldern som tar ut sin rätt! Eller brist på livsmotivation/pluggmotivation! Eller brist på näring i min kost!!! Eller massa andra brister!!!!!


Ska man behöva ta uppåttjack för att klara av studierna, eller vad är det frågan om
 
 
*Mvh hon som måste skriva sluttampen av PM:et springandes med lap-topen ute i höstkylan, lr*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0