Hemma igen, nya tag osvosv!

Vilken helt obeskrivligt fantastisk helg vi har haft!

Har varit med och fattat så otroligt mycket viktiga beslut gällande partiets framtid. Val av ny styrelse, val av talespersoner, antalet talespersoner, och ställningstaganden i frågor gällande vinster i välfärden, miljöpolitik, surrogatmödraskap, RUT och ROT, utbildningspolitik osv.
 
Har lärt mig så otroligt mycket, dels gällande vår partipolitik men även gällande hur mötesformalia går till, och vad en kongress egentligen innebär.
 
Därtill har min kärlek för Göteborg vuxit sig än starkare, jag kände verkligen en koppling till staden på ett sätt jag inte gjort tidigare. Det är så otroligt lätt att vara vegan i Göteborg. Mentaliteten i staden är dessutom så positiv och vänlig på ett välkomnande vis.
 
Någon gång skall även jag, prova Göteborg. Men Umeå behöver oss, behöver vårt engagemang.
 
Skall skriva mer genomgående om alla känslor och tankar så här efter helgen, men det får bli senare vid.
 
Nu skall jag ut och promenixa i solen, till Mariehem. I mina nya vegankängor som jag hoppas är en investering att räcka i tio år.
 
Må väl!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0