miss & miss

 
bara för att det är en  vacker bild, inte för att jag gillar att reproducera skeva heterosexuella läsningar av samkönade relationer.
 
Som ett schyst citat från min den nyaste boken jag analyserade i min uppsats (citatet hade jag även med i min uppsats):

"Allt talar för att Kristina inte var heterosexuell. Hennes sexuella begär riktades mot unga kvinnor, även om detta inte betecknades som sexualitet på 1600-talet. Hon var manhaftig och föraktade kvinnliga kvinnor lika mycket som hon drogs till dem erotiskt; härigenom påminner Kristina om de kvinnor som i vår tid spelar den ”manliga” rollen i den lesbiska relationen. [min fetstilta]"*

 

En sån tur att heterosexuella män har så bra koll på vad en lesbisk relation innehåller/inte innehåller
 
??????????????????????????????????? Tack för den fördomen, puckoäckel
 
Heteronormen kan fan gå och ta sig nånstans


*ur Kjell Lekeby, Kung Kristina: drottningen som ville byta kön, (Stockholm, 2000) 50.

 

 

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Om 9 av 10 är hetero så är det väl ganska OK att det är normen?

2014-01-31 @ 12:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0